Uzavírání alertů koncových uživatelů

Víte, že koncový uživatel může v CZAMS uzavřít všechny alerty, které vznikly chybou na jeho straně?

Systém CZAMS umožňuje koncovým uživatelům uzavírat alerty, které vznikly v důsledku technické nebo procesní chyby na jejich straně.

Technické chyby

V případě technických chyb (alerty A2, A3, A52 a A68) lze po odstranění problému, úspěšném ověření a výdeji dotčeného balení alert uzavřít přes tlačítko „Změnit stav alertu“ stavem:
„06b – Uzavřeno – KU – Technická chyba“.

Procesní chyby

U procesních chyb (alerty A7 a A24) stačí kliknout na tlačítko „Řešit procesní chybu“ a zvolit odpovídající příčinu z nabídky v nástroji pro řešení procesních chyb. Alert bude poté uzavřen stavem „06f - Uzavřeno - KU - Procesní chyba - nelze vydat“ nebo případně „06m - Uzavřeno - KU - procesní chyba - lze vydat“v závislosti na příčině alertu a dalších okolnostech definovaných ve schváleném postupu řešení procesních chyb.  

 

Obecně platí, že alert by měl uzavírat ten, kdo jej způsobil. Tím se výrazně zvyšuje efektivita šetření alertů.

Pokud koncový uživatel vyloučí chybu na své straně, nebo je zřejmé, že alert nezpůsobil, použije tlačítko „Zaslat zprávu“, zvolí možnost „Není technická chyba KU“ a vyčká na posouzení ze strany MAH (držitele rozhodnutí o registraci). Alert totiž může být způsoben například chybějícími daty v úložišti. 

Více informací o technických a procesních chybách naleznete v dokumentu Postup řešení alertů (na webu NOOL, záložka Uživatelé systému nebo Správa alertů), v kapitole 5.1. Technické a procesní chyby na stranách 14–18.

Zakládající členové organizace

Přidružené organizace

© Copyright 2025 Národní organizace pro ověřování pravosti léčiv, z.s
redakční systém Kompletweb | Neofema, s.r.o.