Uzavírání alertů v CZAMS držiteli rozhodnutí o registraci
Uzavírání alertů v CZAMS držiteli rozhodnutí o registraci (MAH)
Rádi bychom MAH připomněli definici nejčastějších koncových stavů alertů, které vznikají při transakcích lékáren a distributorů:
"06a - Uzavřeno - MAH chyba - Opraveno"
Uzavřením alertu tímto stavem MAH potvrzuje, že příčinou je chyba na jeho straně a byla již opravena, například dohráním chybějících dat do úložiště. Pro koncového uživatele je tento stav signálem, že balení může být nyní v systému NSOL korektně ověřeno. MAH by měl tento stav pouze v případech, kdy skutečně došlo k nápravě. V opačném případě, vznikne při pokusu o ověření další alert.
"06b – Uzavřeno – KU – Technická chyba“
Použitím tohoto stavu MAH potvrzuje, že alert vznikl technickou chybou na straně koncového uživatele. Po odstranění problému bude možné balení korektně ověřit a zároveň je tím vyloučena chyba na straně MAH. Tento stav by měl být použit pouze tehdy, pokud je zřejmé, že příčina skutečně spočívá v technickém pochybení KU při skenování, typicky:
- záměna znaků,
- záměna malých a velkých písmen,
- příliš krátký nebo dlouhý řetězec znaků.
"06c - Uzavřeno - MAH chyba - Neopraveno"
Tento stav MAH použije v situaci, kdy je příčinou alertu chyba na jeho straně, kterou nelze opravit. Balení nebude možné korektně ověřit a nesmí být vydáno ani dále distribuováno. Koncový uživatel už nemá provádět žádnou další transakci, protože by opět vznikl nový alert.
Správné používání koncových stavů alertů výrazně urychluje jejich šetření a zlepšuje kvalitu dat v CZAMS, což následně umožňuje přesnější analýzy i efektivnější správu alertů.

Registrace a přístupy do systému












